BYOD op Ambtenaar 2.0

Na de publicatie van het artikel Bouwstenen voor een BYOD-beleid kreeg ik de vraag of de artikelen ook op Ambtenaar 2.0 en Politie 2.0 geplaatst konden worden. Daar heb ik natuurlijk niets op tegen. Het gaat immers om twee interessante netwerken van functionarissen die nadenken over het innovatieve gebruik van nieuwe technologie binnen de overheid, vanaf de werkvloer. Op Politie 2.0 kwam al snel een reactie.

Via Twitter kwam vervolgens de vraag of iemand een groep op Ambtenaar 2.0 wilde starten rond BYOD. Aangezien ik toch online was, ben ik ook maar gelijk op dat verzoek ingegaan. De groep ‘Bring your own device’ was snel genoeg aangemaakt. Ik heb een eerste stelling klaargezet voor de discussie:

Een BYOD-beleid is uitsluitend mogelijk voor medewerkers die niet met gevoelige data werken (en deze niet van buitenaf) hoeven te benaderen.

Bij deze een uitnodiging om mee te doen aan de discussies over de (on)mogelijkheden van een BYOD-beleid binnen de overheid.

Geplaatst op 24 januari 2012, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

Geef een reactie

