Startschot

Wat is een van de centrale thema’s in mijn boeken, artikelen en columns? Ik schrijf voornamelijk over Linux, open source software en open standaarden, vanuit het perspectief van en voor eindgebruikers. In mijn colums probeer ik onder andere beleidsmakers en beslissers te overtuigen van het belang van open source en open standaarden. In de kern staat de overtuiging dat wij meer zeggenschap, inzicht en grip moeten hebben op de technologie die wij dagelijks gebruiken, dat wij meer vrijheid moeten hebben om te kiezen wat wij met technologie mogen en kunnen doen. Open source software en open standaarden zijn belangrijke bouwstenen om dit te realiseren. Vanuit deze kern is de stap naar Bring your own device snel gemaakt. Immers, BYOD -zoals Bring your own device wordt afgekort- geeft professionals de vrijheid te kiezen welke computertechnologie zij gebruiken voor hun werk. Academic Service geeft mij nu de ruimte een boek te schrijven over BYOD.

Het boek ‘Bring your own device. Toepassing voor werkgevers en professionals’ moet in mei 2012 in de boekhandel liggen. Het gaat de komende maanden dus even druk worden met research, interviews en het testen van devices en applicaties. Via het Bring your own device – blog doe ik verslag van het schrijfproces en wat ik onderweg tegen kom aan interessante weetjes en tips.

Geplaatst op 13 december 2011, in Schrijvenderwijs. Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Beste Jan,

    Al een tijdje (ca 2 jaar) ben ik bezig met BYOD tussen de oren van de managers (top tot operations) te krijgen en te helpen met de factoren waar de betrokken mensen mee te maken krijgen bij de implementatie.

    Kan ik je helpen met het boek en zo ja hoe?

    Groetjes
    Edzo

    • Goedemorgen Edzo,

      Dat is snel😉

      Hulp bij het samenstellen van het boek is zeker welkom. Aan het eind van deze week wil ik een eerste outline online plaatsen. Voel je vrij om daarop te schieten. Met de outline in de hand is er ook een duidelijker beeld van waar je zou kunnen helpen.

      Bedankt alvast, super😀

      Jan

  2. Hoi Jan,

    Bedankt voor je reactie. Ik zal met heel veel plezier je outline willen lezen en hier en daar voorzien van mijn gedachten hierop.

    Voor mij is BYOD een geweldige manier om de starre ouderwetse manier van governance en geslotenheid (IT,Governance, beleid, etc) te veranderen naar een transparante IT architectuur, governance by principles en naar open standaarden. .maar zo heeft iedereen vast zijn persoonlijke BYOD motivator🙂

    Tot snel.

    Groetjes
    Edzo

Geef een reactie

